Steg för Steg.

2012-12-17 • 21:13:19 • » Linnéa Lindh(0) Kommentera inlägget
Fick en fråga om jag kunde göra en video när jag sminkar mig, men jag är så dålig på att göra videos så det tänker jag inte ge mig in på igen. Så jag ska försöka förklara med ord öch bilder det bästa jag kan så att ni ska förstå. (OBS! det är dåliga iPhone bilder för min kamera funkar inte)
1.Vichy dagkräm (fick den från min glossybox) 2.Isadora puder 3. Foundation MaxFactor 4. Puderborste 5.Foundationborste 6. Concealer 7. Två olika Mascaror.
 
Hur jag gör: 
1. Först så smörjer jag in hela ansiktet med dagkrämen. Jag tar ganska mycket eftersom att jag blir väldigt torr på vintern.
2.Sen så tar jag foundation med foundationborsten och drar ut så att det blir jämnt och fint. 
3. Tar lite puder i hela ansiktet så att jag ser lite brunare ut, lite mer på kinderna så att det markerar lite och så att det blir som rouge. 
4. Sedan på mina fransar så använder jag två olika mascaror. På dom övre så använder jag mascaran till vänster (vet inte vad det är för märke, fått den av min mamma när hon varit ute och rest) sedan på dom små undre så andvänder jag en som nästan är slut för jag vill inte att dom ska bli så klibbiga och synas så mycket. 
Ibland kan jag också använda cocealern när det behövs och jag målar ögonbrynen också. men jag glömde få med ögonbrynspennan på bilden. 
Hoppas att ni förstår hur jag gör nu :) Kram 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

följ mig på
twitter - instagram





Linnea Lindh, 15 år, Örebro